Kenny Belaey en co scoren in WK rally Wales!

VIDEO: Pedal to the Medal in Wales

Onze landgenoot Thierry Neuville, uitblinker in het WK rally, moest In Wales de overwinning laten aan Sébstien Ogier. De doortocht van Kenny Belaey en zijn “Pedal to the medal” show werd daarentegen een heuse triomftocht! Op de promenade van de Welshe badstad Llandudno stalen Belaey, flatland-BMX’er Barre Neirynck en aanstormend freestyle talent Brent Verbaant letterlijk en figuurlijk de show voor een massaal opgekomen publiek.

Pedal to the medal brengt sinds 2015 de meest spectaculaire fietsdisciplines samen in een wervelend totaalspektakel. Van de rijders over de complete opstelling van de obstakels tot de muziek en de DJ, het team van Kenny Belaey neemt alles op zich. Zowel in binnen-als buitenland oogstte deze unieke sportshow heel wat bijval. Meer zelfs, Pedal to the Medal is zonder twijfel de grootste demo setup ter wereld!

“Zoals ik ooit ben begonnen met kleine demonstraties blijft het ons doel om zoveel mogelijk mensen te laten kennis maken met het trialbike en andere fietsdisciplines waar ze soms nog nooit van gehoord hebben. Ondertussen hebben we zelfs roadies zodat de rijders zich helemaal kunnen concentreren op de shows,” aldus negenvoudig wereldkampioen trialbike Kenny Belaey. Als Kenny's broer, Wesley zelf niet meerijdt in Pedal to the Medal filmt hij de exploten van zijn teamgenoten. DJ Maddis speelt vanachter de draaitafel in op de figuren van de rijders. Zo lijkt het wel alsof je live naar een YouTube clip staat te kijken!

Meervoudig Belgisch kampioen flatland BMX Barre Neirynck draait al van in het begin mee bij Pedal to the Medal en kent dus het klappen van de zweep. De technische grondoefeningen op de BMX ogen erg verschillend van de trialbike en freestyle moves toch hebben de rijders meer gemeen dan je op het eerste zicht zou denken. “Iedereen is competitief ingesteld! We pushen elkaar constant om het publiek een zo goed mogelijke show te bieden. Zelfs nieuwe rijders die er bij komen worden meteen aangestoken door die fantastische Pedal to the Medal sfeer,” zegt Neirynck. In Wales verving Brent Verbaant de gekwetste Kenneth Tancré. De 17-jarige Lommelaar maakte in Wales grote indruk en pakte er onder andere uit met zijn eerste frontflip op de Pedal to the Medal module.

"De meeste mensen kennen ons van (grote) publieksmanifestaties toch hebben we ook regelmatig boekingen voor bedrijfsevenementen of productpresentaties. Dat is een heel ander publiek en ook de sfeer verschilt maar die afwisseling maakt het net leuk voor ons," besluit tourmanager Fien Lammertyn.

Over Kenny Belaey

Fietslegende Kenny Belaey was de eerste professionele trialbiker ter wereld. Hij behoort al meer dan 15 jaar tot de absolute top in zijn discipline en verzamelde o.a. negen UCI wereldtitels, zes World Cup eindzeges en vier Europese titels.

Daarnaast verwierf Belaey wereldfaam met live sportshows over de hele wereld, succesvolle TV- en mediaprojecten. In het verlengde van zijn sportieve activiteiten ontwikkelde Kenny zich ook als ondernemer en ambassadeur voor het mountainbiken in het algemeen en de trialbike in het bijzonder.

www.belaeytrials.com